Facianın İşaretleri Daha Önce Görülmüş: Otel Yorumları Yangını Öngörmüş

Kayak otelinde meydana gelen yangın, daha önce ziyaretçiler tarafından yapılan olumsuz yorumlarla adeta bağıra bağıra gelmişti. 237 müşterinin kaldığı otelde, yangın ahşap dış cephe kaplaması nedeniyle kısa sürede yayıldı. 10 kişinin hayatını kaybettiği ve 32 kişinin yaralandığı olay, otel yönetiminin ihmalleriyle gündeme geldi.

Şikayetlerde Uyarılar Yer Alıyordu

Otelde daha önce kalan ziyaretçilerin yorumları, tesisin altyapı eksikliklerine ve bakımsızlık durumuna dikkat çekiyordu. 3,5 saat boyunca telesiyejde mahsur kalmaktan yangın merdiveninin olmamasına kadar çeşitli sorunlar şikayetlerde yer aldı. Özellikle eskiyen teknolojilerin değiştirilmemesi ve tesislerin yetersizliği nedeniyle risklerin artırıldığı vurgulanıyordu.

Ziyaretçi Görüşlerinden Bazı Örnekler

  • Erdal Gül: “Telesiyejde 3,5 saat eksi derecede mahsur kaldık. İnsan hayatı bu kadar ucuz olmamalı.”
  • Burak Vardar: “Dışarıdan görünen bir yangın merdiveni yok!”
  • Zamisli: “Odalar eski ve bakımsız, mekanik tesisler yetersiz.”
  • Utku İnan: “40 yıllık müessese hiç mi yatırım yapmaz? Liftler yavaş ve eski, tesisin suni kar sistemi bile yok.”

Yangın Anında Panik Hakimdi

Yangın sırasında otelde bulunan misafirler büyük panik yaşadı. Sosyal medyada paylaşılan videolarda, “Nereden çıkacağız?”, “Yardım edin!” şeklinde çaresizlik içinde yapılan çağrılar duyuldu. Otelde yangın merdiveninin olmaması, güvenlik önlemlerinin yeterli olmadığını bir kez daha gözler önüne serdi.

Adli ve Teknik İnceleme Başlatıldı

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç’un açıklamasına göre, olayla ilgili Bolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından 6 Cumhuriyet savcısı görevlendirildi. Ayrıca, olayın teknik yönlerini incelemek üzere 5 kişilik bir bilirkişi heyeti oluşturuldu.

CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI