KFC ve Pizza Hut Türkiye’den Çekiliyor: Yerli Markalar İçin Fırsat Kapısı

Operasyonları Durdurma Kararı
Dünyaca ünlü fast food markaları KFC ve Pizza Hut, Türkiye’deki şubelerinin önemli bir kısmını kapatma kararı aldı. Şirketlerin bağlı olduğu ABD merkezli Yum! Brands, işletmecisi İş Gıda’nın standartları karşılayamaması ve küresel ortalama satışların altında kalması nedeniyle bu kararı aldığını duyurdu. Türkiye genelinde 283 KFC ve 254 Pizza Hut restoranı bulunan markaların kapanma süreci, binlerce çalışanın durumunu belirsiz hale getirdi.

Ciro Hedefleri Tutmadı
Yum! Brands, ciro hedeflerinin tutturulamamasını gerekçe olarak gösterse de sektörde, fiyat politikası ve müşteri memnuniyeti konularında yaşanan sıkıntıların da etkili olduğu konuşuluyor. Şirketlerin geçtiğimiz dönemde fiyat indirimine gitmesi, rekabet koşullarında zorlandıklarını işaret ediyor.

‘Yerleri Hızla Dolar’
Sektör temsilcileri, KFC ve Pizza Hut’ın çekilmesinin, Türk firmalarına yeni bir alan açacağını vurguluyor. İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Müjdat Sezer, “Türk markaları hem kaliteli hem de sağlıklı ürünler sunuyor. Bu durum, yerli firmalarımızın rekabette daha da güçlenmesine katkı sağlayacak. Üretim kapasitemiz bu iki firmanın bıraktığı boşluğu kolayca doldurabilir” dedi.

Tavuk Üretiminde Artış
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre, 2024’te tavuk eti üretimi, bir önceki yıla göre yüzde 7,2 artarak 2 milyon 274 bin tona yükseldi. Türkiye’nin güçlü üretim kapasitesi, piyasada oluşacak boşluğu hızla doldurabilecek bir altyapıya sahip olduğunu gösteriyor.

Yerli Markalar İçin Yeni Bir Dönem
Global markaların çekilmesiyle oluşacak pazar boşluğunun, rekabetin yoğun olduğu gıda sektöründe Türk firmalarının öne çıkmasını sağlayacağı öngörülüyor. Özellikle kaliteli ve uygun fiyatlı ürün sunan yerli markaların, KFC ve Pizza Hut’tan boşalan alanı hızla doldurması bekleniyor.

CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI