LG Electronics, 2024 mali yılı sonuçlarına göre şirket tarihindeki en yüksek yıllık gelir seviyesine ulaştı. Şirket, 87,73 trilyon Güney Kore wonu (yaklaşık 61,3 milyar dolar) gelir elde ederken, faaliyet karı ise 3,42 trilyon won olarak gerçekleşti.
Gelir Artışında Beyaz Eşya ve Araç Bileşenlerinin Etkisi
Beyaz eşya ve araç bileşenleri iş kolları, gelir artışına en büyük katkıyı sağlayarak arka arkaya dokuzuncu yılda da büyüme kaydetti. LG Beyaz Eşya ve İklimlendirme Çözümleri Şirketi, 33,2 trilyon won gelir elde ederken, abonelik hizmetlerinde yüzde 75’lik bir artışla 2 trilyon wona ulaşıldı.
LG Ev Eğlence Şirketi, OLED televizyon satışlarındaki artışla 15,23 trilyon won gelir elde etti. Şirketin WebOS tabanlı reklam ve içerik işinden elde ettiği gelir ise 1 trilyon wonu aştı.
Araç bileşenleri segmentinde, LG Araç Bileşen Çözümleri Şirketi üst üste ikinci kez 10 trilyon won gelir barajını aşarak 10,62 trilyon won gelir sağladı. Ancak, yazılım tanımlı araçlara (SDV) yönelik AR-GE harcamaları ve geliştirme maliyetleri nedeniyle faaliyet karında düşüş yaşandı.
2025 Yılına Yönelik Hedefler
LG, 2025’te temel rekabet gücünü artırmayı ve niteliksel büyümeye odaklanmayı planlıyor. Beyaz eşya segmentinde yapay zeka destekli ürünlerle bölgesel uzmanlık artırılacak. Ayrıca, “Evde Sıfır İşçilik, Kaliteli Zaman” vizyonuyla yapay zeka çözümleri geliştirilecek.
Ev eğlence segmentinde OLED ve QNED televizyonlar ön planda olacak. Araç bileşenlerinde ise yazılım tanımlı araçlar için yenilikçi çözümler sunulacak. Yeni kurulan LG Eco Solution Company, HVAC segmentinde küresel lider olmayı hedefliyor.
Şirket, iş birimleri arasındaki sinerjiyi artırmayı ve maliyet verimliliği sağlayarak tüm iş segmentlerinde rekabet gücünü güçlendirmeye odaklanacak.