Ubisoft, Çok Oyunculu Far Cry Projesine Sil Baştan Başladı

Ubisoft’un Toronto stüdyosu tarafından geliştirilen çok oyunculu Far Cry oyununun geliştirilme süreci sıfırdan başlatıldı. Tom Henderson’ın Insider Gaming’de paylaştığı bilgilere göre, şirketin yaptığı incelemeler sonucunda projenin mevcut haliyle başarılı olmayacağı değerlendirilerek yeniden şekillendirilmesine karar verildi.

Başlangıçta nasıl bir oyun planlanıyordu?

Project Maverick kod adıyla anılan bu çok oyunculu oyun, oyuncuları Alaska’nın kurgusal versiyonu olan Alashnica bölgesine götürmeyi hedefliyordu. Oyuncuların çeşitli kaynaklar toplayarak ekiplerindeki diğer oyuncularla paylaşması ve bunları Hideout adı verilen harekât üssünde depolaması gerekiyordu. Ancak oyunda sadece çevresel tehditler değil, rakip oyuncular ve yapay zekâ kontrollü düşmanlar da bulunuyordu.

Geliştirme neden sıfırlandı?

Ubisoft’un konuyla ilgili resmi bir açıklaması bulunmasa da, şirket içi kaynaklara göre projenin başarısız olacağı değerlendirilerek geliştirme sürecine baştan başlanmasına karar verildi. Projenin tamamen iptal edilmesinin önünü açan son gelişme ise Talisker teknoloji ekibinin, Project Blackbird kod adlı başka bir oyunun geliştirilmesine kaydırılması oldu.

Şirket içindeki stüdyo yapılanmasına göre, çok oyunculu Far Cry projesinin prototipi Sherbrooke stüdyosu tarafından hazırlanırken, Montreal stüdyosu her iki projeye de liderlik ediyor. Ayrıca Berlin stüdyosu, Project Blackbird için destek sağlıyor.

Far Cry formülü değişiyor mu?

Project Blackbird ile ilgili olarak, oyunun geliştirme sürecinin genişleyen bütçe ve ekip ile bağlantılı olarak ilerlediği, ancak 2026 çıkış tarihinin iyimser bir tahmin olduğu belirtiliyor. Şu anda oynanış testlerine başlandığı ve genel durumun olumlu olduğu aktarılırken, hareket mekanikleri ve genel oynanış açısından Far Cry formülünün büyük ölçüde değiştirildiği ifade ediliyor.

Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI